Produktudvikling

Du eller din virksomhed står over for en ny udfordring. Opgaven kræver nytænkning og inddragelse af flere afdelinger/fagrupper. De forskellige faggrupper har hver især deres særlige perspektiv på, hvordan opgaven skal løses, men du ved, at de traditionelle løsninger ikke slår til. Du ved, at I bliver nødt til at tænke i løsninger, der går ud over det vante.

Metode trin for trin

  1. Bed hvert deltager bruge 15 min på at nedskrive hvad vedkommende tænker om den givne problemstilling.
  2. Læg billederne ud så alle har mulighed for at se dem
  3. Bed deltagerne finde billeder der repræsenterer de synspunkter, de har skrevet. Vær åben over for at deltagerne bliver inspireret til nye ideer, mens de leder efter billeder.
  4. Bed hver medlem på omgang vise de billeder vedkommende har fundet og forklare, hvorfor netop de billeder er valgt.
  5. Efter endt runde diskuteres de billeder, der er lagt frem på bordet. Deltagerne undersøger billederne for mulige sammenhænge og tematikker.
    Brug de fundne sammenhænge og tematikker til at skabe en eller flere konceptuelle modeller af, hvordan I ser problemstillingen.
    Råd og vejledning
    Har du lyst og mod på at bruge billederne, men mangler erfaring, kan du kontakte os. Se mailadresser under menuen pick a picture.